Monday, December 10, 2012

ANAK ANGKAT

JENG...JENG..JENG...
ANAK ANGKAT??EHEHEH
OK..DALAM USIA SEMUDA BEGINI AKU DAH ADA ANAK ANGKAT OK..
JOM TENGOK SAPA LA Y BERTUAH JADI ANAK ANGKAT AKU NI...

TA
TA
TA
TADAAAAAAA

COMEL X??ADA IRAS2 AKU X??HEHE


SEJAK BILA AKU JATUH HTI PADA SI DIA?

ok....soalan ni ramai yang tanya...
macam mana aku boleh terpikir nak bela binatang ni kan
bak kata ibu aku.."dah la kcik..macam tikus..eeee"
ok..dia bukan cik tikus ok!
nama dia adalah SUGAR GLIDER itu nama scientificnya
ada juga org pgil tupai terbang...


JUN 2011

aku mula jtuh hti..
bila someone ni ckp kat aku..dia nk bela SUGAR GLIDER ni..
aku pon tanya.. "bnda pa 2?"
then..aku pon mtk la khidmat cik google..
search n search...
awalnya bila tgk..
aku respon kt si dia..."emm..xcomel pon..dh la kcik...ekor panjang!buruk!"
hahaha...
dia ckp SG ni mhal...rm250 ke atas...
aku pon bangkang lagi..."hah!mhal pulak 2..mbazir!"pot pet pot pet aku mrh bnatang xbsalah ni..
tp tgn still ligat search pasal si comel ni....
aku pon mula membaca, membaca dan membaca...
aku tertarik dengan perangai dia...
cius...perangai dia sangat comel...hahha.. n kat situ lah mulanya cinta pertama aku ngn si comel ni..

aku mmg nekad nak beli dia..
duit?duit?tyme 2 pkir...
mna aku nk cekau duit ni..rm250??
aduh..mahal ni..xmampu...
time 2 pulak cuti sem...lg la duit dah xdak..

msuk ja sem..aku dh macam angau...
smpai kawan2 aku pon tgur...hehe
hri2 mst aku tgk gmbr SG ni...
bila masuk ja alaun aku trus beli brg2 dia
bnda ptama aku beli cage...
trus beli yang besar...sbb pkir aku nk mewah n selesakan dia..hehe


JULY 2011

tadaaaaaa...ni la cage nya...PINK lg ok...asalnya wrna putih..
tp aku nk sama kan tema ngn bilik..n aku nk ajr SG aku ni jd gurlish ala2 aku..
so aku spraykan dia wrna PINK gitu...hehe
hrga cage ni RM85..ni pon aku beli 2nd hand punya...klo asal myb RM110..
SAIZ 3 ft
n aku jugak dah sediakan beg2 dia...

time ni tgah semangat kan...
tangan aktif menjahit



OGOS 2011

set tmpat dengan pembeli...
then g ambik..hr 2 tsangat2 excited...
thkz to him yang tolg teman g amik SG..
dia y knal kan aku ngn SG ni..tp aku plak y beli awal dlu..hehe
ya la...dah aku ni..jenis kalau nak 2...nak jugak kan...
otw balik..jenuh memikirkan NAMA nak letak..
mcm2 terlintas...
CUZZY
MIZZY
macam2 la...then sebabkan dia gurl..n comel...
last skali aku letak nama
CHIBY!
dan dia skrg menjadi sebahagian dalam idup aku...


i am fotogenic n fotogedikz like my mummy.. :)

dia pon nak main fb jugak....
mmg buat dia mcm baby la kn..hehe


 hehhe...siap ada baju lagi tau....masa ni 2 bulan baru




JANUARI 2012

aku cari kan pasangan utk si CHIBY
sbb nya...aku tkut dia bosan..
pasangan CHIBY ni dihadiahkan oleh si dia sempena brthday aku...
seriusly..hadiah 2 sgt bermakna pada aku...
pasangan CHIBY 2 nma dia MAX
kalau dengar kisah si MAX ni..sedih kot..
tragis hidup dia...
sbb 2 aku nekad sgt nak amik si MAX ni
aku nk bhgiakan dia..chewaahhh

masa hr 1st amik..
cius...dia sangat grg ok...dia ggit tangan aku...
berdarah lagi..huhu
tp bila aku pairkan dia ngn CHIBY..dia nmpk suka...
n lama2 perangai dia berubah..n jadi jinak....
n paling penting..dah xmjadi DRAKULA...haha


now...mereka sudah bahagia...dan dah beranak pinak pon...
will update soon their children.....









to him
thkz kenalkan saya dengan si comel ni....
sy pegang amanah ini dengan mnjga mereka baik2..
insyallah

......................................................................................








No comments:

Post a Comment